Comunicat de presă - 07 februarie 2020

TORONTO, CANADA / OPTIM® a demonstrat eficiență împotriva virusurilor similare cu noul Coronavirus pe suprafețe dure neporoase și dispozitive medicale neinvazive. Prin urmare, acest produs poate fi utilizat împotriva COVID-19 atunci când este folosit în conformitate cu instrucțiunile de utilizare împotriva Poliovirusului pe suprafețe dure, neporoase și dispozitive medicale non-invazive.

Acest virus încapsulat, cunoscut și sub denumirea de COVID-19, face parte dintr-o familie de virusuri care pot provoca o serie de boli, de la răceala comună la SARS și MERS. Ceea ce face ca acest coronavirus să fie unic este că virusul reprezintă o tulpină niciodată identificată la om. Deși este nou, virusul aparține unei clase de virusuri care sunt mai ușor de ucis decât multe virusuri mai dure, cum ar fi Poliovirusul sau Norovirusul.

OPTIM îndeplinește cerințele EPA’s emerging viral pathogens claim, Health Canada’s Broad Spectrum Virucide claim pentru patogeni emergenți și standardul general european de referință CEN EN 14885 și standardul virucid EN 14476.

OPTIM Blue și OPTIM 33TB au un timp de contact virucid de un minut. OPTIM 1 are un timp de contact virucid de 30 de secunde*. Aceasta înseamnă că suprafața trebuie să rămână umedă doar 1 minut pentru a inactiva virusurile, inclusiv noul Coronavirus.

Pentru public, acest focar a sporit conștientizarea cu privire la pericolele și răspândirea virusurilor, însă pentru lucrătorii din domeniul sănătății, acesta consolidează importanța completării și monitorizării corespunzătoare a protocoalelor standard de control al infecțiilor.

Asistenții medicali din stomatologie urmează să respecte protocoalele standard de control al infecțiilor.

Între programările pacienților, curățați și dezinfectați toate suprafețele clinice de contact, cum ar fi scaunul stomatologic (unitul). De asemenea, asigurați-vă că ștergeți și dezinfectați în mod regulat suprafețele care prezintă cel mai mare risc de infecție în centrul de sterilizare (de exemplu, suprafețe care vin în contact cu instrumente și mănuși contaminate).

Înainte de a curăța sau de a dezinfecta suprafețele contaminate, asigurați-vă că purtați echipamente individuale de protecție corespunzătoare, conform indicațiilor locale de control al infecțiilor. Așa cum este menționat în fișa cu date de siguranță pentru dezinfectanții OPTIM, echipamentele individuale de protecție nu sunt necesare atunci când utilizați produsul, deoarece nu irită pielea. Cu toate acestea, echipamentele individuale de protecție, cum ar fi mănușile groase, trebuie să fie purtate pentru a proteja lucrătorii de îngrijire a sănătății de materialele infecțioase.

Instrucțiuni OPTIM pentru utilizare:

Înainte de a utiliza OPTIM în cabinetul dvs. pentru prima dată, îndepărtați orice reziduu rămas pe suprafețe de la dezinfectantul anterior, spălând toate suprafețele cu săpun și apă caldă. Uscați-le bine.

1. Pentru a utiliza șervețele OPTIM, scoateți un șervețel umed, impregnat cu soluție, la un unghi de 45 de grade și închideți capacul.
  2. Când utilizați lichidul OPTIM gata de utilizare, pulverizați soluția pe un prosop uscat SciCan.
  3. Ștergeți suprafața de sus în jos uniform și bine pentru a curăța și dezinfecta. Aplicați uniform pe suprafețe pentru a evita umezirea în exces.
  4. Asigurați-vă că lăsați suprafața umedă pentru timpul de contact indicat pe etichetă (1 minut pentru Optim Blue și Optim 33TB și 30 de secunde pentru Optim 1).
  5. Când folosiți orice dezinfectant pe suprafețe, bunele practici menționează clătirea și uscarea tuturor suprafețelor cu apă și săpun în mod periodic. Recomandarea noastră este să faceți acest lucru cel puțin o dată pe săptămână.

Acest articol este preluat, tradus și adaptat de pe website-ul SciCan Canada.
Toate drepturile de autor aparțin companiei SciCan.