OPTIM este demonstrat ca fiind eficient împotriva virusurilor mai puternice decât coronovarisul din Wuhan. Aflați mai jos ceea ce trebuie să știți ca să alegeți dezinfectantul de suprafețe potrivit pentru a curăța și dezinfecta cabinetul stomatologic.

Servetele dezinfectante Optim 1
Este OPTIM eficient împotriva noului tip de coronavirus?

Da. Dezinfectanții OPTIM sunt demonstrați ca fiind eficienți împotriva virusurilor mult mai dificil de inactivat decât noul tip de coronavirus – precum poliovirusul și norovirusul. Acest lucru înseamnă că dezinfectanții OPTIM pot fi folosiți împotriva 2019-nCov pe suprafețe dure, non-poroase și dispozitive medicale non-critice.

La ce trebuie să mă uit atunci când caut un dezinfectant de suprafețe?
Într-o epidemie virală, precum cea pe care o avem acum, folosiți un dezinfectant pentru spital care are acțiune împotriva poliovirusului, norovirusului sau adenovirusului. Dezinfectantul trebuie înregistrat (verificați marcajele CE, DIN, EPA de pe etichetă) și trebuie să aibă revendicarea de dezinfectant cu spectru larg de acțiune.

Ce este revendicarea de spectru larg de acțiune?
Există diferite clase de patogeni (i.e. bacterii, virusuri etc.) și fiecărei clase i-au fost alocate microorganisme specifice care sunt considerate standardul de aur sau cel-mai-dificil-de-ucis patogen din clasa respectivă.

Un dezinfectant care poate dezactiva standardul de aur din fiecare clasă, poate fi revendicat ca dezinfectant cu spectru larg de acțiune.

Care este timpul de contact al OPTIM pentru noul tip de coronavirus și ce înseamnă acest lucru?
Timpul de contact este cantitatea de timp necesară pentru ca un dezinfectant să rămână umed pe o suprafață pentru a atinge rezultate de eficacitate dorite.

OPTIM Blue are un timp de contact de 1 minut pentru acțiune virucidă.
OPTIM 1 are timp de contact de 30 de secunde pentru acțiune virucidă.
Acest lucru înseamnă suprafața trebuie să rămână umedă pentru doar 1 minut pentru a inactiva virusuri precum noul coronavirus.

De unde știți că OPTIM este eficient împotriva unui virus emergent precum noul coronavirus, dacă nu a fost testat?
A fost demonstrat că OPTIM inactivează poliovirusul, un virus neîncapsulat care este mult mai dificil de distrus decât noul coronavirus, un virus încapsulat.

Iată cum funcționează: Întrucât este nepractic și imposibil să testezi dezinfectanții împotriva tuturor virusurilor cunoscute și emergente suficient de rapid pentru a răspunde nevoilor urgente de control al infecției, în special în timpul unui focar, autoritățile de reglementare precum EPA, Comitete de standardizare europene sau canadiene aderă la un set de principii sau standarde de ghidare.

Dezinfectanții trebuie să respecte cerințele de revendicare pentru patogeni virali ai Agenției de Protecție a Mediului din USA, revendicarea Ministerului Sănătății din Canada pentru spectrul larg de acțiune virucidă sau ghidurile de testare a dezinfectanților cerute de Comitetul de standardizare european cu referire la standardul EN 14885 și standardul virucid EN 14476.

Lichid dezinfectant Optim 1Ce definesc aceste principii sau standarde de ghidare?
În conformitate cu aceste principii de ghidare, un dezinfectant poate fi considerat eficient împotriva unui virus emergent atât timp cât este capabil să distrugă sau să inactiveze în mod ireversibil cel puțin unul dintre virusurile de pe lista virusurilor neîncapsulate greu-de-ucis (poliovirus, norovirus sau adenovirus). Dezinfectanții OPTIM inactivează poliovirusul, care aparține acelei liste. Atât timp cât dezinfectantul OPTIM poate inactiva poliovirusul, înseamnă că poate inactiva noul coronavirus, care aparține unei clase mai puțin periculoase a virusurilor încapsulate.

Ministerul Sănătății din Canada și Agenția de Protecția Mediului au mai folosit aceste principii de ghidare și în alte cazuri?
Da. De fapt, datorită abilității OPTIM de a inactiva poliovirusul, peroxidul de hidrogent accelerat (ingredientul principal al OPTIM) a fost cel mai folosit dezinfectant de suprafețe în timpul epidemiei de SARS din 2003. Dezinfectantul a fost folosit în Canada pentru dezinfectarea tuturor instituțiilor de acordare a îngrijirilor medicale.

OPTIM Blue și OPTIM 1, dezinfectanți ai companiei SciCan sunt disponibili în Europa, România inclusiv.

Bibliografie:
1. European Committee for Standardization (CEN). (2018, November). BS EN 14885:2018 Chemical disinfectants and antiseptics - Application of European Standards for chemical disinfectants and antiseptics.
2. Health Canada. (2014, January). Guidance document - Safety and efficacy requirements for hard surface disinfectant drugs. Retrieved from https://www.canada.ca/en/health-canada/services/drugs-health-products/drug-products/
applications-submissions/guidance-documents/disinfectants/safety-efficacy-requirements-hard-surface-disinfectant-drugs.html#b5
3. United States Environmental Protection Agency (EPA). (2016, August 19). Guidance to Registrants: Process for Making Claims Against Emerging Viral Pathogens Not On EPA-Registered Disinfectant Labels. Retrieved from https://
4. www.epa.gov/sites/production/files/2016-09/documents/emerging_viral_pathogen_program_guidance_final_8_19_16_001_0.pdf
Virox Technologies. (2020, January 23). Virox Corp News. Retrieved from https://virox.com/making-news/category/virox-corp-news/

Articolul de pe blogul Lant Dental reprezintă o traducere și o adaptare a articolului original publicat de SciCan pe data de 07.02.2020.
Articolul original poate fi găsit (în limba engleză) la adresa web: https://newsroom.coltene.com/fileadmin/Media/News/img/_OPTIM_Efficacy_against_Novel_Coronavirus__Q_A_webpage.pdf
Toate drepturile de autor asupra conținutului prezentului articol aparțin companiei canadiene SciCan.