Membrane din PTFE simple sau cu inserții din titan cu rol de barieră

Membrane neresorbabile pentru chirurgia oro-maxilo-facială

Membrane din PTFE sterile pentru regenerare ranforsate sau neranforsate cu titan

Descriere

Membranele folosite în regenerare osoasă din PTFE cu sau fără inserții de titan sunt membrane sterile neresorbabile, realizate din polimer politetrafluoroetilenic (PTFE). În cazul membranelor ranforsate cu titan de calitate medicală, acesta este încorporat între două straturi de PTFE.

PTFE este un material biologic inert și compatibil cu țesutul. S-a dovedit că membranele folosite pentru regenerare osoasă din PTFE cu sau fără ranforsare de titan nu conțin pirogeni. Membranele din PTFE pentru regenerarea osoasă ghidată (GBR) ajută la neoformarea osoasă, acționând ca bariere biologice pentru a preveni migrația din epiteliu, țesutul conjunctiv și/sau bacteriile care ar putea provoca inhibarea creșterii osoase, promovând un spațiu adecvat pentru formarea unei substructuri de fibrină, precursorul țesutului osos.

Membranele pentru regenerare din PTFE sunt fabricate
în conformitate cu cerințele Farmacopeei Europene

Indicații pentru utilizare

Membranele pentru regenerare osoasă din PTFE sunt materiale implantabile temporar utilizate în parodontologie, implantologie și orice procedură chirurgicală dentară care necesită o barieră mecanică, în special pentru reconstrucțiile osoase. Membranele oferă un mecanism pentru păstrarea noilor țesuturi moi și dure și sunt folosite cu rol de creare de spațiu și de barieră pentru tratarea defectelor parodontale.

Deschideți cu grijă ambalajul exterior și îndepărtați aseptic ambalajul interior steril care conține membrana pentru regenerare din PTFE. Membrana sterilă cu rol de barieră poate fi apoi îndepărtată din ambalajul interior sterilă pentru utilizare în timpul procedurii chirurgicale.

Medicul este cel care decide selectarea pacienților care vor beneficia de regenerarea țesuturilor, selectarea și implantarea configurației adecvate pentru defect și tratarea pacienților postoperator.

Dacă se dorește o stabilitate suplimentară, membrana poate fi stabilizată cu suturi, pini chirurgicali și șuruburi.

Când se dorește îndepărtarea, membrana poate fi ușor îndepărtată prin utilizând o pensă. Anestezia poate fi asigurată pentru a spori confortul pacientului, dar de obicei nu este necesară.

După îndepărtarea membranei, țesutul regenerat se reepitelizează în 14 până la 21 de zile pentru a finaliza procesul inițial de vindecare. Cu toate acestea, maturarea osoasă finală nu va avea loc timp de 6 până la 12 luni.

Contraindicații
Membranele cu rol e barieră pentru PTFE, ca toate celelalte membrane, nu trebuie plasate pe o infecție activă existentă.
Avertismente / precauții / interacțiuni
Membranele regenerative din PTFE trebuie utilizate numai de membrii echipelor chirurgicale experimentate. Utilizarea produsului în tehnici chirurgicale inadecvate și condiții de biosecuritate poate dăuna pacientului, ducând la rezultate nesatisfăcătoare.

În cazul rănilor infectate, trebuie urmate practici chirurgicale acceptabile. Dacă apar complicațiile imposibil de controlat, inflamația țesuturilor sau dovezi ale infecției, se recomandă îndepărtarea imediată a materialului.
Se recomandă o a doua intervenție chirurgicală pentru îndepărtarea membranei regenerative din PTFE.

Sterilizare
Membranele regenerative din PTFE sunt sterilizate cu gaz de etilenoxid. Se intenționează să fie utilizate o singură dată și trebuie aruncate dacă ambalaju; este deteriorat sau deschis. Membranele deschise neutilizate trebuie aruncate și nu trebuie resterilizate.

Depozitare
A se păstra sub 25°C, departe de căldură directă și umiditate. Nu utilizați niciodată după data de expirare.

Acest articol reprezintă o traducere și adaptare a articolului original, publicat în limba engleză, de către compania producătoare Medipac.
Toate drepturile de autor aparțin Medipac. Articolul original este disponibil aici.