Sunt atât de multe substanțe pentru dezinfecție, pe care dintre ele să le alegeți?
În medicina dentară există diverse substanțe de dezinfectare în diverse forme: spray, lichid, gel, concentrat, șervețele gata de utilizare, cu diverse ingrediente active. Cum alegeți produsul care vi se potrive cel mai bine, atunci când aveți de ales dintre atât de multe opțiuni?

Primul lucru pe care trebuie să îl luați în considerare este ca dezinfectanții să fie aprobați de către Ministerul Sănătății, să fie recunoscuți ca fiind dezinfectanți de uz medical/profesional și să fie etichetați ca având activitatea virucidă, bactericidă, tuberculocidă și fungicidă pentru a fi utilizați pe suprafețele contaminate cu materialul pacientului.

Dacă aceste cerințe sunt îndeplinite, în continuare aveți alte opțiuni pe baza cărora să faceți alegerile.

Gândiți-vă care este modalitatea de curățare și dezinfecție cea mai eficientă pentru dumneavoastră. Alegeți să folosiți spray-uri cu substanțe pe care să le pulverizați pe suprafețe, geluri, sau să folosiți șervețele umede, gata impregnate cu substanță.

Orice modalitate ați alege, controlați întotdeauna respectarea timpului de acțiune pentru a vă asigura că într-adevăr suprafața tratată este în contact cu substanța de dezinfecție atât timp cât e specificat pe etichetă pentru a garanta curățarea și dezinfectarea corectă.

Puteți alege între produse cu alcool, clorhexidrină, glutaraldehidă, săruri de amoniu, polihexametilen biguanidă, peroxid de hidrogen sau o combinație între aceste sau alte substanțe active. Luați în considerare avantajele și dezavantajele fiecărui tip de dezinfectant.

Unele substanțe de dezinfecție pot avea diverse atenționări sau efecte secundare asupra persoanelor care le utilizează sau pentru suprafețele cu care intră în contact.
Unele substanțe pot fi iritante pentru ochi sau căile respiratorii.
Pot afecta tapiseria unitului sau pot lăsa urme pe suprafețele tratate.
Unele sunt toxice pentru mediul acvatic, sunt nocive pentru persoane în caz de înghițire sau pot provoca somnolență, leziuni oculare sau la nivelul tegumentelor.

Cel mai comun dezinfectant utilizat în cabinetele medicale este cel pe bază de alcool. Cel mai mare beneficiu al dezinfectanților cu alcool este timpul redus de acțiune. Timpul de contact este foarte important, iar substanțele de dezinfectare pe bază de alcool se evaporă foarte repede, contribuind la reducerea timpului de așteptare pentru ca dezinfecția să fie realizată. În plus, substanțele dezinfectante pe bază de alcool sunt foarte accesibile ca preț, făcându-le să fie astfel printre cele mai utilizate.

Alcoolul este un bun dezinfectant, însă are și câteva atenționări sau efect secundare:

• Inhalarea vaporilor de alcool în timpul dezinfecției de către asistente poate cauza probleme ale plămânilor;
  • Alcoolul cauzează iritații ale pielii;
  • Alcoolul este periculos pentru ochi, dacă intră accidental în contact cu ochii;
  • Alcoolul provoacă uscarea și deteriorarea tapiseriei unitului dentar;
  • Alcoolul nu curăță suprafețele, din contră – fixează proteina (de sânge) pe suprafața de contact;
  • Șervețelele pe bază de alcool nu sunt destinate curățării, ci doar dezinfectării;
  • Alcoolul este inflamabil.

Având informațiile de mai sus, puteți reevalua produsele de dezinfecție pe care le utilizați, luând în considerare și o altă opțiune, care să elimine atenționările și efectele secundare ale substanțelor pe bază de alcool, dar și care să fie foarte eficiente din punct de vedere microbiologic.

O a doua opțiune – și cea pe care o recomandăm noi – este utilizarea variantei
„Verde și sigur”

Multe cabinete renunță la soluția accesibilă și rapidă – alcoolul – în favoarea unei soluții sigure și prietenoase cu mediul.
Dezinfectantul Optim Blue este soluția optimă pentru cabinet din următoarele considerente:

• Soluțiile Optim Blue sunt 2 în 1, curăță suprafețele și le dezinfectează în același timp, nemaifiind nevoie de o soluție suplimentară pentru curățare ca în cazul șervețelelor pe bază de alcool.
  • Dezinfectarea se face eficient asupra unui spectru larg de organisme periculoase într-un timp extrem de scurt. Optim Blue este eficient împotriva a 99,99% din bacterii, viruși și fungi în doar 1 minut și eficient împotriva tuberculozei în 5 minute.
  • Soluțiile Optim Blue sunt sigure, pentru că nu conțin compuși volatili organici, nu irită ochii și nici pielea.
  • Prietenoase cu suprafețele tratate – Optim Blue nu usucă și nu deteriorează suprafețele asupra cărora s-a acționat.
  • Prietenoase cu mediul – soluțiile Optim Blue sunt bio-degradabile; acestea se descompun în apă și oxigen după procesul de dezinfectare.
  • Soluțiile Optim Blue nu conțin alcool.

În plus, soluțiile Optim Blue contribuie la asigurarea și menținerea sănătății medicilor dentiști, personalului medical și a pacienților astfel:
  • nu conțin compuși volatili organici;
  • nu sunt inflamabile;
  • nu au parfum;
  • nu conțin coloranți;
  • sunt fără toxine;
  • non-iritante pentru ochi;
  • non-corozive.

Eficiența microbiologică a soluțiilor dezinfectante Optim Blue (lichid și șervețele)

Organismul testat Metoda de testare Timpul de contact

Fungicid Candida albicans

EN 13624

15 Minute

Optim Blue: curăță și dezinfectează suprafețele medicale într-un singur pas

Descrierea soluției de curățare și dezinfectare a suprafețelor medicale Optim Blue:

• Performanță de curățare și dezinfectare superioară;
  • Produs care vă ajută să faceți economii;
  • Substanță sigură pentru pacienți;
  • Substanță cu spectru larg de acțiune;
  • Disponibilă sub formă de lichid și șervețele gata de utilizare.

De ce să alegeți Optim Blue ca soluție de curățare și dezinfectare în cabinetul stomatologic?

Așa cum menționam și mai sus, atunci când alegeți produsele de curățare și dezinfectare, vă puneți mai multe întrebări. Curăță bine? Omoară germenii rapid? Este sigur pentru utilizare? Și de cât de sigur este pentru mediul înconjurător?

Peroxidul de hidrogen accelerat (AHP) este răspunsul la toate aceste întrebări astăzi. Până de curând nu a fost suficient de stabil încât să fie considerat ca bază practică pentru un sistem de dezinfecție, dar o dată cu inventarea AHP – peroxidul de hidrogen accelerat – lucrurile s-au schimbat. AHP este ingredientul activ din Optim Blue, care este obținut dintr-un mix de ingrediente sigure pentru utilizare. Când aceste ingrediente sunt combinate cu peroxid de hidrogen de nivel scăzut, acesta generează o potență excepțională ca germicid și performanță validată ca substanță de curățare.

Cât de eficace este Optim Blue?

Norovirusurile (Norwalk), virusul Polio și chiar cele mai comune virusuri de răceală (rinovirus) sunt rezistente la mulți dezinfectanți de suprafețe.
Dar Optim Blue, care este o substanță de curățare și un dezinfectant de nivel mediu, le omoară pe toate într-un singur minut.

De asemenea, este eficient într-un singur minut împotriva: Mycobacterium terrae, Sindromul respirator acut sever (SRAS), HIV-1, Hepatita B, Hepatita C, Gripa aviară, Salmonella, E. Coli, Pseudomonas, Staphylococcus aureus MRSA și alte virusuri și bacterii, și poate omorî până la 99,999% dintr-un spectru larg de bacterii vegetative în 30 de secunde.

Cât de sigur pentru utilizare este Optim Blue?
  • Nu conține compuși volatili organici;
  • Nu este iritant pentru ochi și piele;
  • Nu elimină mirosuri și substanțe periculoase;
  • Nu este inflamabil.

Cât de sigur pentru mediu este Optim Blue?

Optim Blue este 100% biodegradabil.
Peroxidul de hidrogen se descompune în apă și oxigen din primul moment în care substanțele sunt evacuate corespunzător într-un sistem de scurgere.
Tehnologia AHP (peroxidul de hidrogen accelerat) este, de asemenea, prima și singura tehnologie aprobată și certificată de către EcoLogo – Programul de Alegere a Mediului.

Cum ar trebui să fie utilizat Optim Blue în cabinetul de medicină dentară?

Având în vedere faptul că este o soluție pe bază de apă, Optim Blue nu se va evapora atât de rapid precum formulele pe bază de alcool.
Optim Blue este special formulat pentru curățarea și dezinfectarea suprafețelor dure, non-poroase și a dispozitivelor medicale și non-critice precum:
  • Întreaga suprafață a unitului dentar, a blocului scuipător, a lămpii și a mânerelor. Substanța nu va usca și nu va determina crăparea tapiseriei de vinil sau naugahid a unitului;
  • Suprafețele de operare, tăvi, mese, materiale din plastic etc.;
  • Aparatele de radiologie, chiuvete, mânerele dulapurilor;
  • Tastatura calculatoarelor, mânerele ușilor, băile, telefoanele, întrerupătoare de lumină.

Alegeți să utilizați soluții sigure, eficiente și prietenoase cu mediul înconjurător.
Protejați-vă pe dumneavoastră și pe pacienții dumneavoastră și fiți conștienți de responsabilitatea pe care o aveți în lupta cu răspândirea infecțiilor intraspitalicești.